2 Eylül 2013 Pazartesi

Mr. Why'ın Sonu #1,2,3,4,5 ; Scarlett Thomas

"Ne üzerine çalışacağım?
Neye ilgi duyuyorsun?
Güldüm. <Herşeye,> diyerek omuz silktim. <Sanırım benim sorunum bu. herşeyi bilmek istiyorum.> Bunu itiraf edecek kadar içmişim demek. En azından daha ileri gidip, herşeyi bilmek istiyorum çünkü eğer bilirsem, büyük bir ihtimalle tamamen inanacak bir şeylerim olacaktır dememişim." ( Syf. 24 )


"Gerçek hayat fizikseldir. Bunun yerine kitapları verin bana. Kitapların içeriği arasında kaybolmayı, düşünceleri, fikirleri, imgeleri verin. Bırakın, kitaplardan birinin parçası olayım, bunun için her şeyi verebilirim.
...
Kitaplardaki şeyler kirlenmez; fakat gerçek hayat, evet tam olarak kirdir. kitaplar pislik haline gelebilir ancak... düşünceler temizdir. " ( syf. 121 )


"Derin bir nefes alıyorum. Neden her zaman yanlış insanım?" ( syf. 150 )


"Diğer insanlarla bir olma, kendini onlarda yitirme, <bir> olma. Cehennem bu. Başkalarının cehennem olduğunu kim söylemişti?
Sartre." ( syf. 221 )


" Elbette hepsi yanlış olamaz. Hepsi aynı olamaz elbette. Ama  bütün kitaplar bana aynı geliyor. Hepsinde hiyerarşi var. Hepsinin liderleri var. Budizm'de bile kim gerçekten <ait> olabilir, kim olamaz, kim yetki sahibidir, kim değildir kuralları var. Ve bütün liderler erkek." ( syf. 317 )




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder